• 15.4.2024

Hymy leveäksi lähes huomaamattomilla oikomiskalvoilla

Vaivaako vino hammas tai kenties iso hammasväli? Tiesitkö, että läpinäkyvät ja lähes huomaamattomat oikomiskalvot ovat suosittu tapa korjata hampaiden asentovirheitä ja parantaa hymyn ulkonäköä?

HeySmile®-oikomiskalvot ovat esteettinen ja moderni oikomishoidon menetelmä huomaamattomaan päivittäiseen käyttöön. Läpinäkyvät ja juuri sinulle valmistetut oikomiskalvot ohjaavat hampaitasi hallitusti kohti tavoiteltua lopputulosta. Näin voit sovittaa oikomishoidon jokapäiväiseen arkeesi helposti ja huolettomasti ilman näkyviä rautoja.

Jokainen kalvo-oikomishoito suunnitellaan ja toteutetaan yksilöllisesti. Konsultaatiokäynnillä ammattitaitoinen oikomishoidon erikoishammaslääkärimme Riikka Puustinen tekee hoidon tarpeen arvioinnin omasta hampaistostasi ja suunterveyden tilanteestasi lähtien.

Konsultaatiokäynnillä kartoitetaan ensin hoidon tarve sekä HeySmile-kalvo-oikomisen soveltuminen tapaukseesi. Hoidon suunnittelua varten hampaistostasi otetaan valokuvat sekä 3D-malli intraoraaliskannauksella. Tarvittaessa hampaistasi voidaan ottaa myös röntgenkuva.

Jokaista oikomiskalvoa käytetään noin 1–2 viikkoa, ja kalvoja pidetään suussa noin 22 tuntia vuorokaudessa. Näin hampaat siirtyvät suunnitelmallisesti ja vaiheittain kohti toivottua hoitotulosta. Kalvot on helppo ottaa pois esim. ruokailun ajaksi, ja myös kalvojen puhdistus tapahtuu vaivattomasti pelkällä juoksevalla vedellä ja hammasharjalla. Hoidon kesto vaihtelee, ja se tarkentuu hoitosuunnitelman yhteydessä.

Voisiko kalvo-oikominen soveltua sinulle? Kysy lisää tai varaa konsultaatioaika Riikalle soittamalla Hammasnorppaan puh. 05 437 7000

• 13.9.2023

Häiritsevätkö kirjavat tai valkoiset laikut hampaissasi?

White spot, eli resiini-infiltraatiohoito on tarkoitettu kiilteen pinnallisten kehityshäiriöiden, oikomishoidon tai fluorin liikasaannin aiheuttamiin valkoisiin tai kellertävän kirjaviin laikkuihin. Käsittely ei vahingoita hammasta ja on kivuton.

Hoito korjaa pinnallisia vaurioita tai jopa hävittää ne kiillettä säästäen. Mikäli vauriot ovat tummia tai voimakkaan kirjavia saadaan parempi lopputulos tekemällä ensin hampaiden valkaisuhoito.

Käsittely voidaan tehdä joko yksittäiselle tai useammalle hampaalle yhtäaikaisesti samalla hoitokerralla. Yleensä käsittelyyn riittää yksi hoitokerta, mutta voidaan uusia tarvittaessa. Hoito ei myöskään vaadi ylläpitoa.

Varaamalla suuhygienistin maksuttoman konsultaatiokäynnin voimme arvioida tilanteesi yksilöllisesti.

• 21.6.2023

HAMMASNORPASTA HAMMASHOITOA KESÄLLÄKIN!

Me Hammasnorpassa haluamme varmistaa, että asiakkaamme saavat hoitoa tarpeensa mukaan myös kesällä.

Toki meilläkin lomaillaan, mutta vastaanotolle pääsee myös lomasesongin aikana.

3.7. - 14.7.2023 välisenä aikana olemme avoinna seuraavasti:
    Maanantaista keskiviikkoon 8:00 - 15:00
    Torstaisin ja perjantaisin 8:00 - 14:00

Ajanvarauksemme palvelee numerossa 05 437 7000.

Voit varata ajan myös verkkosivuiltamme.

Vastaanottomme on suljettu Juhannusaattona 23.6.2023 ja 17.-30.7.2023

Aurinkoista kesää!

• 28.9.2022

Purentaperäisten kiputilojen hoito Botoxilla

Meillä Hammasnorpassa on laaja-alaista osaamista purentaperäisten vaivojen hoidosta.

Oireina purentaperäisissä vaivoissa yleisesti ovat päänsärky, niska-hartia -seudun vaivat, pureskelun vaikeus, migreenin pahentuminen tai öinen hampaiden narskuttelu. Hampaiston ja purennan tasapaino, sekä pureskeluliikkeiden esteettömyys ovat tärkeitä tutkia oman hammaslääkärin toimesta.

Purentakiskon käyttö yöaikaan yleensä rentouttaa lihaksia jonkin verran ja suojaa hampaita liialliselta narskuttelun aiheuttamalta kulumiselta.

Puremalihaksiin pistettävä botox vaikuttaa suoraan lihakseen ja helpottaa lihaskireyttä. Tämän vuoksi botox auttaa lihasperäisiin kipuihin. Botox injektoidaan lihakseen ja vaste säilyy 3-6kk.

Botox-hoito on usein tehokasta hoitoa lihasperäiseen kipuun ja potilailtamme on tullut hyvää palautetta hoidon tehosta.  Mikäli kiputilanne on hyvin hankala, suositellaan aina rinnalle myös purentakiskohoitoa tai fysioterapiaa. Näihin saat meiltä myös ohjeistukset ja lähetteen tarvittaessa.

Suunnittelemme aina yksilöllisen purentaperäisen kipuhoidon. Haluamme varmistaa että saat oikeaa hoitoa oikeaan aikaan. Aina on myös poissuljettava muista syistä johtuvat kasvojen kiputilat (leukanivelvaivat, hammastulehdukset, purentavirheet tms.)

Botox-hoitoon varataan noin 20-30 min aika toimistostamme ja saat samalla lisätietoa.

• 29.6.2022

HAMMASNORPPA PALVELEE LÄHES KOKO KESÄN!

Toki meilläkin lomaillaan, mutta vastaanotolle pääsee myös lomasesongin aikana.

1.7. - 29.7.2022 välisenä aikana olemme avoinna seuraavasti:
    Maanantaista torstaihin 8:00 - 15:00
    Perjantaisin 8:00 - 14:00

Ajanvarauksemme palvelee aamuisin klo 8:00 - 9:45. Voit varata ajan myös verkkosivuiltamme.

Vastaanottomme on suljettu 1.-7.8.2022

Aurinkoista kesää!

• 22.12.2021

Joulun ja Uuden Vuoden 2021 aukioloaikamme!

Hammasnorppa on Joulun vietossa 23.12. - 24.12.2021.

Viikoilla 52/2021 ja 1/2022 palvelemme normaalisti. Tervetuloa!

Rauhallista Joulua ja onnellista Uutta Vuotta!

• 16.6.2021

HAMMASNORPPA PALVELEE KESÄLLÄKIN!

Toki meilläkin lomaillaan, mutta vastaanotolle pääsee myös lomasesongin aikana.

1.7. - 6.8.2021 välisenä aikana olemme avoinna seuraavasti:
    Maanantaista keskiviikkoon 8:00 - 15:00
    Torstaista perjantaihin 8:00 - 14:00

Tervetuloa!

• 22.12.2020

JOULUN JA UUDEN VUODEN AUKIOLOAJAT

Hammasnorppa on Joulun vietossa 23.12. - 27.12.2020.
    28.12. - 29.12. olemme avoinna 8:00 - 15:00 ja 30.12. 8:00 - 14:00.

Palvelemme normaalisti jälleen 4.1.2020 alkaen.

Tänä vuonna ohjasimme joulumuistamisiin tarkoitetut varat Hope ry:n Lappeenrannan toimipisteelle.

Rauhallista Joulua ja onnellista Uutta Vuotta!

• 25.8.2020

HAMMASNORPPA -TIIMI VAHVISTUU

Hammaslääkäri Arri Niemenmaa liittyy Hammasnorpan yleishammashoidon tekijäkaartiin. Arrilla on paljon kokemusta hammaslääkärin työstä niin julkisella, kuin yksityiselläkin sektorilla. Miellyttävän persoonansa lisäksi Arrin vahvuudet piilevät monipuolisessa osaamisessa ja hänelle voikin varata ajan niin akuutille särkykäynnille, kuin suurempien hoitokokonaisuuksien suunnitteluun.

Katso Arrin vapaat ajat VERKKOAJANVARAUKSESTAMME, tai soita meille 05 437 7000

Uusien hammaslääkäreiden rinnalle olemme saaneet erinomaista lisäystä myös avustavan henkilökunnan puolelle! Keväästä saakka Hammasnorpassa ovat työskennelleet uudet tiimiläisemme hammashoitaja Kirsi Tauriainen ja hammashoitaja Pinja Summanen.

• 15.3.2020

Koronavirustilanteesta

Päivitetty 17.3.2020

Me Hammasnorpassa seuraamme jatkuvasti tilannetta vallitsevan koronavirusepidemian suhteen.

Palvelemme edelleen normaalien aukioloaikojemme mukaisesti.

Potilaidemme ja henkilökuntamme hyvinvointi on meille erittäin tärkeää ja seuraamme viranomaisten suosituksia ja määräyksiä virusepidemian osalta. Pyydämme kaikkia klinikalla asioivia huolehtimaan hyvästä käsihygieniasta myös klinikalle saapuessa.

Klinikkamme käytänteet hygienian suhteen ovat normaaliolosuhteissakin laadukkaat ja kaikki hoitotoimenpiteet toteutetaan aina turvallisissa ja kliinisesti hygienisissa tiloissa. Terveet potilaat voivat siis täysin rauhallisin mielin asioida klinikallamme myös virusepidemian aikana.

Siirräthän kiireettömään hoitoon varattua aikaasi mikäli;
    - koet olosi flunssaiseksi, tai sinulla on nuhaa, kurkkukipua, yskää tai kuumetta
    - kuulut riskiryhmään
    - olet palannut ulkomailta alle 14 vuorokautta sitten
    Pyydämme olemaan ystävällisesti yhteydessä vastaanottoomme 05 437 7000. Kiireettömään hoitoon varatun ajan voit perua lyhyelläkin varoitusajalla.

Jos olet altistunut koronavirukselle, tai sairastat parhaillaan jotain hengitystieinfektiosairautta ja tarvitset kiireellistä hammashoitoa, tulee sinun olla yhteydessä paikkakuntasi julkiseen terveydenhuollon yksikköön.

• 17.2.2020

OIKOMISHOITOA HAMMASNORPASSA

Olemme saaneet loistavia vahvistuksia Hammasnorpan asiantuntevaan suun ja hampaiden terveydenhoidon tiimiin:

Oikomishoidon Erikoishammaslääkäri Riikka Puustinen on aloittanut vastaanottonsa Kievarinkadulla. Riikalla on pitkä kokemus oikomishoidon suunnittelusta ja toteuttamisesta kaiken ikäisillä potilailla. Pääasiallisesti Riikan työpäivät kuluvat erilaisten kiinteiden oikomishoidon ratkaisujen parissa, mutta osaaminen kattaa myös modernit kalvo-oikomismenetelmät.

Tarjoamme hampaiden oikomishoitoa Lappeenrannan keskustassa sijaitsevalla Hammasnorppa hammaslääkäriklinikalla.

Katso Riikan vapaat ajat VERKKOAJANVARAUKSESTAMME, tai soita meille 05 437 7000